Carcross a okoli

25. 9. 2012 3:54

Vecer jsem to zapichnu tesne pred Carcross v Carcross Desert. Poust to ve skutecnosti nejni – jedna se o piscite dno davneho ledovcoveho jezera, ale kdyz tam je pisek a duny, rikaj tomu poust.

Rano jsem zaznamenal pokles hladiny oleje – ztrata cca 1l/2000mil. Pocital jsem, ze neco muze Otesanek sezrat, ale tohle je uz moc. Pro nalezeni uniku zalezt pod auto nestacilo, musel jsem oddeklovat motor uvnitr. Bud to sakne kolem cidla nebo v horsim pripade prestalo tesnit viko, uvidime za dalsi tisicovku… Akce mi zabrala asi hodinu, takze pred icko v Carcross dorazim po jedenacte. Ze icko bude zavrene, s tim jsem pocital. Sezona je tady pulka kvetna – pulka zari. Ale ze se mi objevi dalsi dira v chladici, to uz byl bonus. Bohuzel dira byla v dolni casti, ktera je schovana za chladicem klimatizace. Musel jsem vic odstrojovat, sundat masku jako v predchozim pripade nestacilo. Zkusil jsem, jestli nekdo nebude v icku (byly tam pripraveny krabice na odstehovani veci), chtel jsem si pujcit nejaky kybl, at nezasvinim parkoviste, nikde ani noha. Tak bude louze na asfaltu… Celej spodek chladice je pekne zoxidovanej, vydrbal jsem shnilou mrizku, kdyby tam byla dalsi dira, at to vemu podjednou. Abych nasel diru startuju, po ohrati mam peknej vodotrysk. Ted je prdla zadni lamela (asi treti od spoda) a k ni je pristup jak k penezum :(. Blbe se tam dostava, musim vnitrkem od ventilatoru, sundavat dalsi kus plechu na 10 sroubech se mi nechce. Taky jsem to neohnul tak pekne jako driv, zato jsem si pekne odrel ruku. Behem opravy prijizdi zensky z icka, lamentujou nad louzi na parkovisti a vycitaj mi, ze jsem tam pod to nic nedal. Prej stacilo zajit a neco by mi pujcily… uznaj, ze zamceny dvere jsou objektivni prekazka. Donesly mi papirovy uterky, tak jsem louze pohazel, at aspon neco vysajou.
Kontrolni ohrati motoru dalsi unik neodhalilo a oprava jen malinko sakne. Prohlasuju to za hotove. Cela akce mi zabrala 2,5h (pridal jsem naky fotky do sekce Otesanek). Zensky znova prijely pro veci, tak se jdu do icka umejt a nabrat vodu. Do chladice nic nedolejvam, neni to kriticky, nekde koupim nemrznouci. Ve Whitehorse ani v Carcross v noci nemrzlo, ale v Haines Junction jo a lepsi to nebude. Casem budu asi muset koupit novej chladic.
Je fakt pekne (~20°), tak se chci dojet podivat kolem White Pass zeleznice co to pujde. Kdyz uz jsem ve Whitehorse odmitnul holcinu, ktera mi oslovila v kramu s tim, ze chce jit Chilkoot Trail a nema partaka. No kdyby to nebylo do statu, tak bych nevahal, ale do statu nejdu ani za zlaty prase. Konecna pro me byl Fraser, tam ma Kanada celnici. Cesta byla fakt pekna, pocasi nadhera, az na Fraser, tam uz to na tricko nebylo. Pred Carcross dam obed a zkontroluji chladic, dobry. Nocuju u Salmon Lake (blizko u Squanga Lake na Tagish Route), maj tam vysazovat rainbow trout, ale neni videt, ze by lovili mouchy, nerybarim. Po ceste netankuju, jsem zvedavej kolik na rezervu dojedu. Mam jeste 25l v kanistru, takze zadny stres. Spim kousek pred Watson Lake, opet to mam byt dalsi dokrmovany jezero (Ratlin Lake), hmm asi to vsechno vylovili. Tak misto rybareni dolejvam chladic a otiram chladic i motor pro snazsi identifikaci uniku (oleje, kapaliny). Jsa znacne prekvapen, ale do Watson Lake jsem dojel, dal to pokouset nebudu. Uz je jiste, ze nadrz mam 33 US galonu = 125l a ~130km na rezervu je taky slusny, tankuju 120,5l.
Opet mi chvilku trva nez presvedcim ntb ke spolupraci, asi jde do kopru i deska :(, priste si koupim nakej s horcikovym ramem. Prej mam vysoce odolny business notebook stvoren pro caste prenaseni…hovnajs! Mam ho tak dva roky a to uz mi v nem jednou desku menili. V mailu na me ceka dalsi prace, takze se ve Watson Lake zdrzim minimalne dalsi den. Odpoledne jim tady furt pada net → neda se rozumne delat do prace :(, tak pisu todle a uklizim ve fotkach.

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.